Seize the day

 
Nu ska jag carpa mina sista dagar i Paris. Om så lite som 3 dagar åker jag hem till Sverige igen och jag har så mycket som ska hinnas med innan dess. Det är inte bara det oundvikliga plugget (som tar slut ikväll!) som ska tas tag i. Det ska gås på stan, handlas julklappar och spenderas så mycket tid som möjligt med alla de lite för bra människorna jag lämnar kvar här i Paris. Dessutom ska jag packa ner hela mitt liv i en resväska IGEN.
Nu har jag varit i Paris i 110 dagar. Och har 3 dagar kvar. Jag har en känsla av att jag kommer bete mig pinsamt dåligt på lördag när allt tar slut. Resan jag väntat på och längtat efter i 1½ år är plötsligt över, en del av mitt liv som tas ifrån mig. Det låter så dramatiskt och överdrivet, men det kommer verkligen bli jobbigt att åka härifrån. Från SSP, värdfamiljen, staden, kulturen, det franska. Till Sverige. Det är så himla orättvist på något sätt. Och ännu konstigare är det att det kommer en ny svensk tjej och flyttar in i  min familj. I mitt rum. I mitt hus i Colombes. Tydligen har hon ironiskt nog nästan samma namn som jag dessutom. Så himla sjukt.

  Postat av: Tove

  Johanna :( Blev lite rörd av att läsa, även om jag förmodligen inte förstår mer än 1% av vad du går igenom. Sverige väntar iallafall på dig med öppna armar. Hoppas allt går bra. Kram sötis!

  2012-12-21 @ 18:52:52
  Postat av: Emma

  Du kanske inte saknar Sverige så mkt men Sverige saknar iaf dig ;)

  2012-12-22 @ 13:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0