Sista helgen i Parren

Nu är sista helgen i Paris snart till sin ände och OJ vad den har varit bra. 
Inledde den i tordags med att bli bjuden på avslutningsmiddag på restaurangen Chartier med oss 5 som åker hem, ca 15 andra SSPare och 4 lärare. Trerätters med finaste människorna och tal och skålar och fuktiga ögon. 
Tog nostalgiska gruppbilder, bestämde oss för profiter Paris och kom hem massa timmar senare, lite för sent för att vara en torsdag.
Gick till skolan i fredags lagom till KuHi och fikat och ritlekar och diskussioner om allt möjligt. Hade sista luciarepet och sen var det på riktigt helg. 
Igår trodde jag hela dagen att det var söndag och var allmänt dagsförvirrad. Gick luciatåg på SI för fransmän som studerar svenska och gick sedan runt och minglade med dem, drack glögg och åt pepparkakor. På kvällen var det julfest på Mederic med julklappslekar och mer glögg. 
Idag har jag sovit länge, tittat på julkalendern (ligger sisådär 12 timmar efter fortfarande?) och ätit riktig frukost - värdisarna har äntligen handlat! - och skulle ha skrivit samhällsuppsats men det får bli ikväll och imorgon. Om en timme ska jag möta Malin och sen åker vi till Meddan och repar lucia och ikväll är det luciatåg för värdfamiljerna i Svenska Kyrkan. Hihi, spännande. Hoppas det går riktigt bra. Min familj har ju aldrig sett ett luciatåg förut så de kan inte jämföra med något, men i alla fall. Första intrycket är ju ganska viktigt ändå ;)
 
Den här helgen har det mest varit andra som har fotat, så jag har tyvärr inte speciellt mycket för er att titta på. Sorrylorry.
 
Samona och Amanda på Chartier
Ebba och Ebba på KuHi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0