Första helgen i oktober

Har varit löjligt bra. Igår eftermiddag och kväll spenderades hemma hos mig med Jennifer, Siri och Alice, bakandes kanel/kardemummabullar och stuvandes makaroner. Mina värdisar skulle minsann introduceras för den svenska matkulturen. Måste nog säga att vi gjorde en mindre succée och det var vi värda efter alla timmar i köket! När allt var överstökat bestämde vi oss för att det franska folket också skulle få kanelbullar och då åkte vi in till Paris och flummande omkring på stan och Nuit Blanche. Nuit Blanche - typ kulturnatt en gång om året med massor av evenemang, konserter, utställningar, osv när metron går hela natten. Hamnade vid Centre Pompidou med dj och ljusshow och sedan Hôtel de Ville, Notre Dame och Latinkvarteren. Mötte lite andra svenskar på vägen hem och sedan var det snarare söndag morgon. 
Idag mötte jag upp Alice för lunch och sedan åkte vi vidare till Marché aux Puces i Clignancourt i norra Paris där vi mötte upp Siri och Jennifer igen. Vi måste ha gått där i åtminstone ett par timmar och ändå såg vi nog inte ens hälften. Köpte varsin crêpe och gick vidare i höstsolen. Det har blivit höst här nu, men ändå inte kallare än att jeansjacka och sjal fortfarande funkar. Det var ett riktigt, riktigt bra avslut på en riktigt bra helg med hög mysfaktor.
Nu ska jag plugga lite, sedan sova. Har ett hårt schema den här veckan, men börjar som vanligt med sovmorgon imorn. Chill. Bilder kommer senare eller imorgon. Ha det fint, kram <3 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0