Jag tänkte att jag skulle blogga lite

Som rubriken säger, efter två dagars bortavaro är det väl dags igen. Nu har jag en hel del att skriva om också.
I helgen var ju då mamma och morfar här = jag lämnade värdisarna och bodde med dem på hotell. Sjukt skönt. Vi promenerade runt lite, tittade på mina skolor, var i Notre Dame och sådär. Det var skönt att ha dem här men jobbigt att säga hejdå, men nu har livet börjat igen och jag är glad :)
Måndags var sjukdag, jag låg bara hemma i soffan och tittade på tv och åt baguette med marmelad på. Och smsade med värdmamma för att försäkra henne om att ja, jag har tagit alvedon och nej, jag har inte feber. 
Igår var det skola igen, matteprov (usch...) och sen film på franskan. Det märks i såna situationer att man förstår mer och mer, när man tom skrattar åt skämten. Åkte hem direkt (trots det fiiiiina varma vädret..) och pluggade undan så gott jag kunde och gick och la mig löjligt tidigt, så skönt. 
Idag har dagen bestått av idrottsteoriprov (...), långlunch (kommer aldrig kunna äta sannarps hamburgare igen efter denna) och FN-temaeftermiddag på SI. Vad är nu detta tänker ni ovetande själar. Jo, Svenska sektionen på Lycée International i St Germain-en-laye hade anordnat en temaeftermiddag med FN-tema på Svenska Institutet i Marais eftersom det är FN-dagen idag och dit var då vi på gymnasiet på SSP inbjudna tillsammans med svenska studenter på Sorbonne och personalen på Ambassaden. Där lyssnade vi på intervjuer, tal och panelsamtal med svenska ambassadören här i Paris, Sveriges UNESCO-ambassadör, en fransksvensk utrikesreporter, en svensk professor i statsvetenskap och en författare/journalist. Intressant, men ganska långsamt ibland. Lite komiskt också stundvis faktiskt, hehe. 
Efteråt var det mingel (läs: fika) med... Wait for it... Kanelbullar och kärleksmums!! Swedish style liksom, yay :D
Nu ska jag bara ladda upp lite bilder också... Sådär ja. À demain! (eller nåt :))
Förresten pappa om du läser detta så får du gärna köpa med dig en ny mobilladdare till mig när du kommer, ska passa till en HTC Desire S. Min är så gott som sönder, inte bra...


Grandpère et maman
Alice är rädd innan idrottsprovet i gigantisk skrivsal
L'ambassadeur
Författarintervju
Panelsamtal
Pepparkakshus av SI på SI
I förgunden Malin, Amanda, Louise
 

  Postat av: Tove

  Jesus vad lika din mamma och morfar är varandra!!
o.O
:D

Svar: Hahaha!
Johanna Granberg

  2012-10-24 @ 21:04:43
  Postat av: johan

  Will fix!

  2012-10-25 @ 11:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0