Take a chance take a chance take a ch-ch-cha-chance

Åhhh min myskänsla ligger på en löjligt hög nivå idag.
Igår var det ju alltså lördag, chillade omkring hemma och tog det lugnt ganska länge innan jag tog bussen till Siri och Jennifer där tanken nog var att vi skulle fixa oss inför kvällen, det gjorde vi också iofs, men huvudfokus låg på middagen. Det stektes minsann pannkakor igår och ojojoj, mormor, du skulle varit stolt över mig! Och inte bara pannkakor, utan med jordgubbssylt/nutella/lingonsylt/socker/syltochgrädde/nutellaochgrädde/syltochnutella. Mmmmmm. Sen åkte vi iväg till skolan som ju firar 150 år i helgen (St. Dominique alltså) och övade Abbamedley med lite andra svenskar och till sist var det dags att uppträda. Sjukt kul faktiskt. Som sagt så kan inte svenskar med Abba och halvcheesy rörelser gå fel! Sedan hade tyvärr nästan hela lördagskvällen gått och vi var tvungna att dra oss hemåt.
Nu har jag precis ätit frukost, och gissa vad. Havregrynsgröt med mjölk! Värdmamma fick reda på att en del svenskar använder havregryn till olika frukostsaker och åkte genast och köpte ett paket och ställde fram i köket. Gulli! Nu ska jag fixa klart lite skolgrejer och sen åker jag in till stan och träffar Ebba. Tyvärr regnar det idag med och det är schviiiiiiinkallt (men jag har minsann både halsduk och vantar så det är lugnt hihi), men som det där citatet säger; "Paris is always a good idea".

 

Sa ju att vi åt nutella igår.. 
Kapellet i skolan, nyrenoverat och klart. Ganska snyggt ändå måste man väl säga.

  Postat av: tåve

  Wow. Det var mig ingen ful kyrka inte.

Svar: hej tåvenej, verkligen inte.
Johanna Granberg

  2012-10-14 @ 20:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0