Je mange beaucoup, très beaucoup

 
Min nätta skollunch för dagen: Färsfylld tomat med klyftpotatis, baguette, odefinierad men underbart god ost, lite grönsaker, miniyoughurt jag misstänker hade förvillat sig bort till oss från maternellen, syltmunk, plommon samt ett äpple som jag slugt smugglade med mig ut ur matsalen. Sa ju det.
Middagen här hemma: Risotto med tonfisk, oliver (som jag klarade mig undan, phew), lök samt "sås" som "kladdade ihop" alltihopa. Fromage blanc (typ). Efterrätt som hette något med île eftersom äggvitan flöt på vaniljsåsen som en ö. Smakade lite som en fluffig, lätt och icke-seg marshmallow med en tunn form av vaniljsås till. Ahhhhh, om det var gott! 
Glömde nämna att jag slog på stort imorse och gick in på stammisboulangeriet och köpte en pain suisse (nytt för mig ju) och apelsinjuice imorse och satte mig där ett tag innan skolan började. Det var nice, riktigt nice.
Resten av veckan ska jag inte äta alls för att kompensera för idag. I nästa inlägg kommer övriga bilder så, à bientôt!

  Postat av: linnéa

  Ååååh blir avis ju! :) har varit hemsk mat på sannarp det senaste :p

  2012-09-23 @ 15:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0