Ups and downs liksom

Det går verkligen upp och ner hela tiden. För några timmar sen var allt perfekt och nu vill jag bara lägga mig i min säng och inte prata franska något mer. Men i alla fall, förbered er på en lååång utläggning nu!
 
Idag var det då familjedag, så först följde jag med hela familjen till kyrkan i förmiddags där jag såklart skulle presenteras för alla familjevänner och prästen, fader Henri tror jag (annorlunda, men oväntat nog ganska kul) följt av söndagslunch. Stek med haricots verts, ärtor och ratatouille, sedan ost och/eller youghurt och till sist jordgubbar och chokladtårta. Såhär har jag det haha, trerätters varje måltid. Och jag får ju inte glömma den obligatoriska baguettbiten till maten! Efter lunch gick jag och storasyster hem till bästisfamiljen för att hämta upp en svensk tjej och hennes systrar och ta bussen till skolan vi ska gå på, St. Dominique, som ligger i Neuilly-sur-Seine, en grannkommun till Colombes där jag bor. Väl framme träffade vi på lite andra svenskar med familjer och jag och två andra svenskar och tre franska 'systrar' gick och åt/fikade på Mc.Do som de säger här nere. Här stänger nämligen ALLT på söndagar. ALLT! Men det var trevligt trevligt.
Nu är jag hemma hos familjen igen som har överraskningsfest för storasyster som åker till Taiwan på onsdag i ett år. Sjukt awkward eftersom jag inte förstår mycket av vad alla säger och de inte kan ett ord engelska. Träffade dock värdfarmor som kunde mer engelska än alla andra (typ 10 ord alltså) och var jättegullig. Värdmamma förstod dock att jag tyckte det var jobbigt och sa att jag kunde äta på mitt rum om jag ville. Hon är ganska bra hon. Nu ska jag skypea avec ma maman för första gången sen jag kom hit och sen ska jag SOVA. Imorn är det äntligen dags att träffas med skolan igen. Skönt. 
A bientôt, et des bisous pour tous.
 


Glad Ebba på Médéric igår eftermiddag och en liten ikonbild jag hittade över dörren, haha. Spännande.
 
 
 

  Postat av: ebba

  hahha, jag ser ju vettskrämd ut!! ses snart!!

  2012-09-03 @ 10:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0