"you are never lost in paris"

Det var svaret jag fick av vakterna (?) när jag sa att jag var vilse och frågade efter närmaste metrostation. Lyckades nämligen gå fel (!) när jag skulle från mitt pluggfik till metron vid Concorde. Helt själv. I ösregn. Det var inte särskilt kul. Gick i säkert en halvtimme med BMT's citat "metrostationerna ligger med ca 500 meters mellanrum över hela Paris" ringande i huvudet men hittade aldrig en förbaskad metro, så jag blev tvungen att fråga efter vägen. Hittade då tillslut metro 11 (eller 13.. vet inte riktigt) som jag bytte till 3, sen till 2, sen till 1 och till sist till buss 176 mot Colombes - Petit Gennevilliers. Cirka 2 timmar efter att jag lämnade fiket var jag hemma, trött och blöt. Nu har jag lämnat ifrån mig min tvätt för veckan och snart är det nog middag. Sen ska jag läsa det allra sista i min kära engelskabok och därefter sova. Jag har sovmorgon imorn (vet inte hur länge dock....) istället för att börja 8.10, det känns braaa. Vi hörs senare, jag har ännu en incident att berätta om. A tôt!

  Postat av: Emelie

  Hejsan!
Kul blogg du har, är inne på den varje dag! Undrar om det bara är du ifrån din klass som är i Paris och har blogg, eller finns det andra med? Vad heter dom isf? Hade varit kul att följa er alla! :)

  2012-09-27 @ 17:47:43
  Postat av: ebba petersson

  hahahahha, stackarn!! du kunde ju ringt mig!
+ du måste visa mig detta fiket!! :O

  2012-09-27 @ 18:12:44
  URL: http://ebbaapetersson.blogg.se/
  Postat av: Tove

  Ah man blir så nyfiken på vad du säger med dina franska ord, men inte tillräckligt för att asa sig till google translate och kolla. Så. Vad betyder egentligen a tot? På tyska betyder det 'en död' :D

Svar: haha! förkortning för a bientôt = typ vi ses snart :)
Johanna Granberg

  2012-09-27 @ 18:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0