Hier et aujourd'hui

Hier - igår var det fredag som ni alla vet och det betyder skola mellan 9.10 - 15.50. Räknade inte alls med morgonrusningen och kom för sent och gick in i fel klassrum. Lite awkward sådär ja. Men efter engelskan så åkte jag med Ebba till Méderic och åt lunch, pumpa/päron/äpple/ngtmerrandomröra ungefär, lite mystiskt men helt okej. Gissa vad det fanns mer?! KNÄCKEBRÖD. MMMMMMMM, så gott! Asså delikatessknäcke i mitt <3! Åkte tillbaka till skolan för tre timmar (!) Kulturochidéhistoria som började bra men som slutade med en film som var så tråkig att jag halvsov mig igenom sista halvan, haha.
Efter skolan gick jag och Ebba och shoppade lite skolgrejer (hittade sötaste kalendern!) och sedan mötte vi Hanna för en fika i Neuilly. Hon hade minsann köpt macarones från Ladurée som vi så snällt fick smaka på, och åhhh så gott! Jordgubb är en klar vinnare där. Såna måste jag införskaffa själv snart. Drog mig sedan hemåt för middag med familjen, och resten vet ni.
 
Aujourd'hui - idag - LÖRDAG = HELG I PARIS. Tog för första gången tåget in till Paris och St. Lazare-stationen och HERRE vad den är stor! Minst femvåningar och galet med gångar och korridorer åt alla håll. Hade lätt gått vilse om jag var själv. Hittade efter ett tag fram till delar av skolan som väntade vid Eiffeltornet för en tur med Bateaux Mouches, även kallade turistbåtar. Lite besviken, men det var rätt soft ändå. Efter en timmes båttur picnickade jag och en massa andra skolkids i Parc Monceau, blev en panini med tomat och mozzarella.
Gick sedan vidare med Siri och Jennifer ut på Champs Elysées, första och sista gången en helgdag i september. JISSES VAD FOLK! Bästa idag var Banana Republic, grymt bra luftkonditionerad butik med hiss, dessutom knappt något folk. 
I övrigt har det varit 25-30 grader idag och jag min nörd tog jeans på mig imorse. Kuuuuuuuuuul. Men imorn blir det shorts minsann! Har ännu inga speciella planer, vi får se vad som händer. Ikväll är jag hemma eftersom det är första helgen och jag dessutom inte hittar så bra än. Vill ju ligga på plussidan så gott det går, hehe. 
Vad händer hemma i la Suède?? Tell me.
(Mariah, I am so sorry but you'll have to run this text through Google translate! Again...)
Idag är jag duktig och har bilderna i samma inlägg..! :D

Skoja bara det funkar inte.. Tar det senare :)

  Postat av: Elisabeth

  Johanna,himmel vad roligt att läsa din blogg och se alla bilder.Du måste vara vimmelkantig av all ny info och alla nya intryck.Det dröjer väl ett tag innan du får lite rutin på allt Jag är med dig i tankarna och hejar på dig Kram E

  2012-09-08 @ 22:49:46
  Postat av: Tove

  FÅR du ha shorts?!?!? :O

Svar: Haha Tove, på helgerna får jag ha i princip vad jag vill :) ;)
Johanna Granberg

  2012-09-09 @ 16:48:27
  Postat av: Tove

  'I princip'? ;)

Svar: haha va? ^^
Johanna Granberg

  2012-09-11 @ 13:15:23
  Postat av: Tove

  Hehe, jag blev bara nyfiken när du skrev 'i princip ha på dig vad du vill' :D Vad får du inte ha på dig?

Svar: jamen du vet, jag FÅR väl ha allt men det väcker en viss uppmärksamhet med korta shorts osv :P :)
Johanna Granberg

  2012-09-11 @ 21:09:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0