Idag äre fredag

Som rubriken lyder - idag är det fredag! 
Började dagen med engelska, följt av lunch med Ebba på meddan (svenska skolan/kyrkan = hemlagad mat), lite håltimme på stan (fik, hehe...) och till sist kultur- och idéhistoria ute i Paris, idag med tema medeltiden och gotisk arkitektur. Tittade på diverse kyrkor/kapell utanpå och inuti och sedan tog vi metron tillbaka till meddan för första luciarepet! Lite nostalgiskt med alla sånger man har sjungit sedan dagisåldern. Dumma jag skrev upp mig att jag vill vara med i lottningen om att vara lucia, vad tänkte jag där liksom.. Menmen. Vi får väl se.
Nu har jag ätit middag med familjen (mmmm, hej fyra rätter!) och ska snart skypea med Emma (hihi) en snabbis (jag har så ont i HALSEN!) och sedan bädda ner mig i sängen förhoppningsvis titta på film. Eller Glee. Jag kan inte bestämma mig?!?!?! Ack, livets svåra val...
Imorn tar jag sovmorgon och sedan har jag inte bestämt mig om jag åker in till Paris eller får undan veckans plugg. Paris lockar mer måste jag ju säga, men vi får se hur jag mår. Vem har tid att vara sjuk i Paris liksom?
Here are some pics från dagen!
 
Halvful bild på min café crème.
Åh Gud. Denna cheesecake var som en liten bit av paradiset. You've got to taste it to get it. 
 
Sainte Chapelle utanpå...
...och inuti. Det här var förövrigt bara tjänarnas kapell. Kungens finns ovanpå, större och snyggare.
Ebba et Ebba
Notre Dame, Paris pärla, osv.
 
Les Ebbas i matchande jackor.
Vi har lyckats samla skolans alla Ebbor och sätta dem i samma klass, så nu heter tre av totalt sju elever i
kultur- och idéhistoriaklassen Ebba. Alltid intressant när man vill säga något till någon av dem.

  Postat av: Emma

  Var helt slut...somnade...men Skype! NÄR?!

  2012-09-29 @ 09:09:00
  Postat av: GpP

  Ang bild nr1: Var det den crèmen du tappade i knäet??

Svar: haha, kul kul! nej det var det inte..
Johanna Granberg

  2012-09-29 @ 10:52:31
  URL: http://automneaparis.xn--blgg-6qa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0