Först text sen bilder!

Orkade inte blogga igår, så jag drar båda dagarna lite kortfattat.
 
Igår, tisdag 4 september: Gick upp kvart över fem och klantade mig ofantligt genom att två gånger lyckas gå in i och på samma gång smälla igen samma dörr ashögt när alla andra fortfarande sov, kul.. Åkte till Svenska skolan inne i Paris på Méderic och fick mer information tror jag, minns inte riktigt.. Haha. Picnickade i alla fall vid Eiffeltornet i +25C såhär i september och jag brände mig på axlarna, helt okej! Fick se St. Dominique för första gången och fixade sedan franskt mobilnummer och stenåldersmobil. Hej uppfällbar knappmobil utan kamera, vi möts igen.. Efter skolan blev det en fika med några trevliga peeps från skolan och sen var det bara att åka hem till ännu en jättemiddag med familjen.
 
Idag, onsdag 5 september: Första riktiga skoldagen på St Do. Gissa om fransmännen glodde när vi gled in genom grinden och in i skolan! Började 8.10 och slutade 18.00, hade idrott idag i en park i Puteaux och med det i ryggen plus promenaden dit på ett par kilometer plus en lång promenad till o från bussen --> mina fötter är inte riktigt som de var en gång.. Men det var skönt att röra på sig faktiskt!  Imorn är det skolfoto, kul.. Vi får väl se hur det blir.
Tror för övrigt att hemlängtan börjar smyga sig på så smått, inte bra alls. Menmen. Bilder kommer i nästa inlägg :)
Kram på er

  Postat av: Therese

  Ni verkar ha låååång dagar! Vi längtar liiite efter dig också...men bara lite.xoxo

  2012-09-05 @ 22:23:59
  URL: http://automneaparis.blogg.se
  Postat av: PgP

  inte mycket att längta till: kulingvind,regn och 13 grader dessutom ger träning starka fötter och vackra vader.

  2012-09-05 @ 22:24:56
  URL: http://automneaparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0