Il pleut à Paris #2

Efter ytterligare en lång bortavaro är jag tillbaka igen! Som ni har längtat, jag vet!
Fredag kväll och jag är så trött att jag dör lite. Medans majoriteten är ute så är jag minsann hemma, jag har precis ätit middag med familjen och sen ska jag SOVA, så tråkig är jag. (Kan ev vara för att jag inte vill gå själv från tåget också, hehe) Kanske kolla lite NCIS med värdbror först, tror de pratade om något sånt :)
Idag var vi i alla fall på "studiebesök" i Paris med kultur- och idéhistorian och tittade på diverse romerska lämningar som t.ex. kryptorna, rue Saint Jacques, de termiska baden och en arena. Hann även promenera förbi och prata lite om både Sorbonne (universitetet ni vet?) och Pantheon (där en massa döda "kändisar" är begravda), snygga hus det där. Hamnade så småningom på gator och i kvarter som jag aldrig hade hittat själv men som var så galet mysiga att dit måste jag igen, snarast! Tog metron till Méderic och kören, men där var ungefär hälften borta idag så det var inte jättelyckat. Nästa vecka blir det nog fler med lucia och allt. Kuuuuuul! 
Nästa inlägg ska jag minsann berätta om allt jag har ätit idag. (Då får ni lite bilder från dagen och så också, det kan ju vara kul för er att titta på.) Det blir ett långt inlägg! Min (och de flesta andras här nere) värld kretsar ganska mycket kring mat som ni kanske har förstått. Hehe. Bli inte förvånade om den Johanna ni träffar i jul har lagt på sig några kilo så att säga. 
 
På tisdag börjar fashion week här i Paris. Ihhhhhh!
 
SIST MEN INTE MINST: Städerskan (ja, jag har en sån här! :D) hade sagt till värdmamma att hon tycker att det är så bra att jag har bra ordning på mitt rum, det blir mycket lättare för henne att städa då. DET TRODDE NI INTE OM MIG, VAVAVAVA? (Mamma, läste du det här nu?!)

  Postat av: Therese

  Vad...är det min Johanna hon pratar om.xoxo mamma

  2012-09-21 @ 21:17:53
  URL: http://automneaparis.blogg.se
  Postat av: GpP

  Man kan ju undra vilka krav DEN städerskan har? Har du hittat tandkrämen? Har du tittat i kylskåpet?

Svar: haha, den är inte i kyldkåpet ;)
Johanna Granberg

  2012-09-21 @ 22:08:45
  URL: http://automneaparis.xn--blgg-6qa.se
  Postat av: GpP

  Jag hoppas du leder mig till de där mysiga kvarteren du skriver om!!

  2012-09-21 @ 22:11:20
  URL: http://automneaparis.xn--blgg-6qa.se
  Postat av: Tove

  Hehehehehhe. Den sista meningen alltså. xD

  2012-09-21 @ 22:27:39
  Postat av: Sara

  fashionweek?! awesome :D du får smyga in på en av visningarna hihi

Svar: hihi jaa :D haha, juste
Johanna Granberg

  2012-09-24 @ 21:11:13
  URL: http://photosphere.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0